Call centrum Úřadu práce nově i pro neslyšící

Úřad práce ČR spustil v rámci Call centra podporu doslovného přepisu řeči operátorů v reálném čase. Službu zajišťují profesionální přepisovatelé sociálního podniku Transkript online.

Online službu efektivně využijí lidé nedoslýchaví, ohluchlí či nositelé kochleárního implantátu, kteří potřebují zprostředkovat řeč operátora psanou formou. A může usnadnit komunikaci i seniorům s poruchami sluchu nebo cizincům, jimž psaný text podstatně usnadňuje porozumění mluvené řeči při telefonické komunikaci.

Potřebný kontakt na přepis hovoru najdou zájemci na webu ÚP ČR, konkrétně na uradprace.cz/web/cz/call-centrum-up-cr. Zde zvolí odkaz označený modrým piktogramem ucha a současně opatřený textovým popiskem odkazujícím na tuto službu. Po rozkliknutí uvedeného odkazu napíše volající do příslušného editačního pole své telefonní číslo a potvrdí tlačítko „Zavolejte mi“. Po vyzvednutí okamžitého hovoru vyčká na písemný pokyn přepisovatele, že může začít mluvit. Ten se mu zobrazí ve speciálním okně pro přepis. Tam také po celou dobu hovoru sleduje přepis řeči operátora informační linky.

Poté, co se přepisovatel spojí s Call centrem ÚP ČR, sdělí operátorovi, že bude mluvit s klientem, který využívá službu přepisu řeči, proto může z důvodu čtení textu docházet k menšímu časovému zpoždění v reakcích volajícího. Samotný rozhovor mezi klientem a operátorem už pak probíhá zcela standardně.


Na Call centrum ÚP ČR se mohou lidé obracet s obecnými dotazy, nebo pokud si nevědí rady s vyplněním konkrétního formuláře.

Jeho operátoři jsou tazatelům k dispozici denně, a to v pondělí a ve středu od 8 do 17 hodin, v úterý a ve čtvrtek od 8 do 15 hodin a v pátek od 8 do 13 hodin na telefonním čísle 844 844 803.

Služba přepisu řeči operátorů je dostupná každý pracovní den od 9 hodin.
Zájemci mohou své dotazy posílat také elektronickou cestou na e-mail kontaktni.centrum@mpsv.cz či callcentrum@mpsv.cz. V případě dotazů týkajících se rodičovského příspěvku pak na e-mail rodicak@uradprace.cz.
Lidé mohou do Call centra ÚP ČR psát a volat i v případě, že budou potřebovat radu týkající se zprostředkování zaměstnání, evidence na ÚP ČR, podpory v nezaměstnanosti nebo rekvalifikace.

Foto: Pixabay

Picture of Marie Zemanová

Marie Zemanová

V redakci magazínu Inspirante pracuje od června 2018. Poslední dva roky působila v časopise Zora, předtím pracovala například v České televizi, iDNES a v Economii. Od srpna 2019 píše sloupek #za-zrak. Ve facebookovém profilu Za-Zrak informuje o životě bez zraku v souvislostech. Je součástí týmu Návštěvy POTMĚ, ve kterém se nevidomí setkávají se seniory. Kromě toho aktivně naslouchá ve vlastním projektu 1 Velké ucho.

Další články

Podpořte nás

Náš účet je:
115-5689490267/0100

Vězte, že veškeré finance půjdou na rozvoj projektů, které pomáhají lidem se znevýhodněním plnit si kariérní a životní sny. Inspirante je jedním z nich!

Udržitelnost a etika skupiny ČEZ