Vlivem vládních nařízení v souvislosti s covidem-19 došlo k útlumu restauračního provozu, což ekonomicky ovlivňuje i dodavatele zboží stravovacích zařízení. Jedním z nich je sociální podnik Pasta fidli, který nově nabízí prodej těstovin přímo strávníkům.
V souvislosti s pandemií nového typu koronaviru covid-19 došlo v České republice k omezení restauračního provozu, kvůli čemuž některá stravovací zařízení své provozovny uzavřela, případně trvale ukončila činnost. Tato situace ovlivnila i dodavatele surovin do těchto zařízení, například společnost Pasta fidli, výrobce těstovin z Mníšku pod Brdy.
Podle ředitelky Pasta fidli Heleny Cyrnerové byla podpora vlády vůči podnikatelům zasaženým touto krizí nedostatečná. „Dodneška nemám od státu ani korunu. Chtěli jsme se zapojit do programu COVID I, jenže jsme museli vyplnit 40stránkovou dokumentaci, a když už jsme to měli hotové, podpora byla zastavena. V programu COVID II jsme schválení od banky nedostali, ačkoliv šest let bezproblémově splácíme půjčku, jelikož jsme byli ohodnoceni jako ti, kteří by půjčku s 15procentním úrokem nesplatili,“ řekla ve Studiu ČT24.
Pasta fidli tedy přešel z modelu B2B (business to business, dodej zboží či služeb podnikům) na B2C (business to customer, dodej zboží či služeb zákazníkům), spustil vlastní e-shop a přihlásil se do tří dalších, kde si mohou koncoví zákazníci těstovinové výrobky objednat. Díky tomu nemusel ukončit svoji činnost.
„Kvůli absenci turistického ruchu přijdeme zhruba o 20–30 % gastronomických zákazníků a ti zbývající budou mít nižší obraty, takže se špatně plánuje. Trh neopustíme, ale je to administrativně náročnější, protože model B2C klade na podnikatele jiné nároky než B2B,“ sdělila webu Inspirante ředitelka Cyrnerová.
Sociální podnik Pasta fidli vznikl roku 2012. Jeho cílem je dodávat kvalitní těstoviny především gastronomickému segmentu a zaměstnávat osoby s postižením. V současné době provozuje prodejnu a výrobnu v Mníšku pod Brdy.
Foto: Pixabay