Noví dopravci pro handicapované cestující, jízdné se zvýší

Služby na zavolání jsou trendem v přepravě znevýhodněných cestujících. Služba funguje operativně na zavolání přes dispečink.

Pražský organizátor dopravy ROPID dotáhl na několikátý pokus k úspěšnému konci tendr na objednávkovou přepravu handicapovaných cestujících. Od ledna příštího roku po dalších sedm let (s opcí na další tři roky) ji budou zajišťovat společnosti Vega Tour a Lutan. Vystřídají tak nynější provozovatele, kterými jsou Societa v.p.s. a Handicap‑Transport.

Noví dopravci budou provozovat 35 speciálně upravených vozidel, která bude obsluhovat vyškolený personál. Z 35 vozidel bude 25 mikrobusů pro přepravu tří až čtyř cestujících a 10 pro přepravu jednoho pasažéra. Každé vozidlo musí umožňovat přepravu alespoň jednoho cestujícího na vozíku. Dosud bylo v rámci dopravy na objednání provozováno 27 vozidel.

„O mikrobusy na objednání je velký zájem, proto bylo při výběru nového dopravce naším cílem navýšení počtu vozů, abychom mohli tuto službu nabídnout co nejvíce lidem se zdravotním omezením a také zkrátit čekací dobu na objednání,“ uvedl pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr. Na provoz bude nově dohlížet dispečink ROPIDu.

Služba přitom od ledna pro cestující podraží, což odpovídá chystanému obecnému zdražení pražské MHD. Zatímco dnes činí nástupní sazba 10 korun a cena za jízdu po Praze pro dospělého 32 korun, nově bude jednotlivá jízda stát 40 korun. Nástupní sazba zůstane stejná. Při cestě z Prahy do obcí v okolí vyjde jedna jízda dospělého na 60 korun (dosud 32 korun). Většinu nákladů nicméně hradí město, jako předpokládanou cenu maximálního plnění za dobu trvání zakázek ROPID uvádí 364 milionů korun.

Služby na zavolání jsou trendem v přepravě znevýhodněných cestujících. Služba funguje operativně na zavolání přes dispečink (nově i přes web či aplikaci) i na základě předem daného plánu (například pro denní stacionáře). Na základě objednávky ROPIDu však v Praze stále funguje i poslední pravidelná linka pro handicapované H1, která spojuje Chodov s náměstím Republiky. Jde o poslední takto zaměřenou linku, ostatní byly s poukazem na rozmáhající se bezbariérovost běžných linek zrušeny (v Praze už jsou všechny autobusy bezbariérové). I linka H1 (která už byla zkrácena) vykazuje neustále klesající počet cestujících.

Zdroj: zdopravy.cz
Foto: Pixabay

Picture of Redakce

Redakce

Magazín Inspirante je zaměřen na žurnalistiku, která nejen upozorňuje na nejrůznější sociální problémy, ale především nabízí řešení a pozitivně motivuje. Na redakci, grafice, provozu i inzerci se podílejí převážně lidé se zdravotním (či jiným) znevýhodněním. Tvoříme střechu informaci v rámci témat, která propojují oblasti zdravotní, sociální a vzdělávací. Baví nás rozmanitý pohled svět a doufáme, že bude s námi bavit i vás. Vznikli jsme jako jeden z projektů neziskové organizace Revenium. Jsme však tady, abychom spolupracovali se všemi neziskovými i ziskovými organizacemi, se všemi lidmi, pro které jsou témata rozmanitosti, inkluze a propojování různých světů důležitá.

Další články

Podpořte nás

Náš účet je:
115-5689490267/0100

Vězte, že veškeré finance půjdou na rozvoj projektů, které pomáhají lidem se znevýhodněním plnit si kariérní a životní sny. Inspirante je jedním z nich!

Udržitelnost a etika skupiny ČEZ