Když americký psycholog Abraham Harold Maslow v minulém století definoval hierarchii lidských potřeb a seřadil je do pyramidy podle jejich postupného vývoje a hodnoty, byl zároveň přesvědčen, že uspokojení nižších potřeb je předpokladem pro nástup potřeb vyšších. Tehdy ještě netušil, že za několik desítek let za nás naše potřeby a jejich důležitost budou luštit a „rozhodovat“ o nich například reklamní agentury, internetový marketing a soubory cookies. Žijme bděle v 21. století!

Pokud jste stále ještě na vážkách, zda k životu nezbytně potřebujete vyprat prádlo v prášku či gelu s ještě lepší zázračnou formulí ve složení, než jste používali doposud, nezoufejte, nic není ztraceno! Za pár měsíců se jistojistě objeví na trhu další vylepšená receptura a svršky i spodky budou zase o něco bělejší a voňavější; což je dost zavádějící, protože bělejší a voňavější už dávno byly a mnohokrát se už zdálo, že dosáhly svého maxima.

Stejně tak je mi jasné, že Velký bratr ani na okamžik nezapochybuje o tom, že si právě já potřebuji koupit nové záclony, nejlépe metráž a nitě pro jejich ušití, protože práce šlechtí a ruční práce a kutilství jsou zase v kurzu. 

Na povzbuzení pak nelze jinak než si dopřát a pořídit do nočního stolku upgradovanou erotickou pomůcku, typ „odumřelý“ v módním odstínu fialové, a jako další vzrušující a navíc ekonomicky rentabilní počin (je to přece v akci další kus navrch zdarma) si nechat poslat na dobírku dvouložnicový nepromokavý stan plus extra výkonnou čelovku, ačkoli se zatím za dobrodružstvím do divočiny nechystám. 

Vdolečky za odměnu, že jsem reklamní nálet ustála, si usmažím v novém chytrém multifunkčním hrnci s desetiletou zárukou. Možná bude včetně pojištění proti popáleninám z vlastní nešikovnosti – to bych celkem ocenila! Jenom ty seriózní nabídky na léčbu Crohna zatím dost pokulhávají. Vida! Na něco je ten cílený marketing přece jenom krátký!

Mezitím se proklikám pro ještě lepší úrokovou sazbu v bance, a jakmile mi schválí půjčku, přihodím do virtuálního nákupního košíku nový typ mobilu, protože bude mít šest fotoaparátů a pak už si můžu zřídit účet na Instáči a nebudu konečně za lúzra. Ještě předtím si ale musím vypnout obličej i zadnici sérem, které to s přehledem zvládne maximálně za šedesát vteřin. Aby vynaložené úsilí stálo za to!

Teď jsou jistě všechny potřeby zásadních pater pyramidy potřeb saturovány a můžeme přestoupit do vyšších levelů. Jenom nevím, jak se s tímhle nákladem a vším haraburdím vydrápat až k jejímu vrcholu…

 

– Buďme ješitní, ne však na své kalhoty nebo vlasy, nýbrž na svá srdce, na své ruce, na pravdu, čistotu, ušlechtilost. –

Jerome Klapka Jerome

 

Foto: Pixabay

Picture of Eva Havlíčková

Eva Havlíčková

Crohnovu chorobu jí diagnostikovali ve dvanácti letech. S tímto onemocněním zažívá pořádnou dávku chaosu, trápení a bolesti, ale nevzdává to. Ani ona, ani Crohn. Než ji zdravotní problémy vyřadily na několik let z aktivní činnosti, pracovala dlouhé roky na pozici asistentky ve farmaceutické společnosti. Miluje přírodu, hudbu, laskavý i černý humor, četbu knih a jejich vůni. Váží si rodiny a přátelství. „Je to ve hvězdách, co nás v životě čeká za pouť. Nejdůležitější ale je, kolik úžasných dní prožijeme, a že vždy najdeme cestu! Všichni můžeme opakovaně začínat znovu a po pádu zase vstát, třeba i s nějakou tou boulí na těle i na duši. Na zázraky nevěřím, já na ně totiž spoléhám,“ říká Eva. V současné době působí jako korektorka a redaktorka v redakci magazínu Inspirante, který je jedním z hlavních projektů spolku Revenium.

Další články

Podpořte nás

Náš účet je:
115-5689490267/0100

Vězte, že veškeré finance půjdou na rozvoj projektů, které pomáhají lidem se znevýhodněním plnit si kariérní a životní sny. Inspirante je jedním z nich!

Udržitelnost a etika skupiny ČEZ