Já jsem fakt naivní.
Pořád jsem čekala, že se dopravní podnik kvůli slušně velký vlně odporu vůči nově zavedeným zastávkám na znamení důstojně zamyslí. A ono ne. V médiích jsou pořád stejná vyjádření, jak se pro nikoho skoro nic nemění, jak jsou řidiči vedeni, aby si cestujících všímali skrz průhledný zastávky (ehm, s nalepeným ptákem). Navrch je to opentlený výchovnými srandašoty o tom, kde všude je tlačítko, jupí!
Jenže tohle fakt není o tlačítku, pokud se s ním teda neovládá přímo řidič.
Všimněte si tý argumentace. Třeba o dobíhání spojů a BESIP, o viditelném cestujícím na značkách nebo o tom, že si řidič nebude muset pamatovat, jaká zastávka je jaká. Čili když něco neklapne, může za to kaštan. Nemá běhat, dobíhat, docházet, má jen stát, sedět a mačkat. Ještě že se aspoň může obsloužit a prolézt dveřma. Hlavně ale neobtěžovat. A nestresovat řidiče. Jenže jak ho mám nestresovat, když s ním potřebuju mluvit? Když potřebuju, aby si pamatoval, že má zrovna na další zastávce extra dobře zastavit, pustit mě předem nebo nejlíp vyndat plošinu?
Bude i na tohle nějaký znamení?
Cestující kupodivu často řidiče potřebujou živýho, příčetnýho a sdílnýho. Třeba proto, že se na trasách a úchvatných letních objížďkách ztrácejí, pletou se jim čísla a vedrem i jazyk a nohy. Jenže po pár takových výživných šichtách přestává mít kdekterej šofér lidi rád (občas i právem), po dalších pak může začít dělat naschvály. O busech přistavených iks minut po odjezdu, kdy už ve frontách nestačí deštníky ani zimní bundy, o dveřích zavřených někomu před nosem, o nadávkách s rukou plnou drobných nebo výchovných cedulích, kam přesně si příště to prase může ohryzek a lahev strčit, bych mohla vyprávět. I o tom, jak bez průvodce někdy neexistuju a že bych měla v tom marasmu zůstat s tím svým handicapem a nejspíš i plyšákem a kakaíčkem hezky doma.
Že se někteří řidiči nechtějí patlat s cestujícíma, to není žádná novinka, ryba smrdí od hlavy, že jo. Jenže teď už se nebudou muset zabývat ani zastávkama. Tak bych se držela pevně volantu, aby vám, pánové a dámy, za chvilku nesebrali i ten. QR kód nebo hologram je levnější a spárovat s GPS se dá určitě taky.
Foto: Pixabay