„Také toužíte být milována? Objevte omlazující krém…“ Nene! Málem jsem spadla z orbitreku. Reklama v telce, v hlavním vysílacím čase, pro ženy padesát šedesát plus. A odvážná myšlenka, že s hlubokými vráskami to jaksi nepůjde, nikdo vás totiž nebude mít rád (!).
Vzpomínám si na jednoho týpka, co mi z života vrávoravě odkráčel, protože nebejvám namazaná, ale krém hádám nemyslel. A nedokážu si vybavit žádného, co by mi pochválil kluznost tváře a pleti. U holek taky nevím. Když se mi některá zadívá do obličeje a spokojeně zamručí, většinou se sama vidí v odrazu brejlí nebo mi zkoumá malování. Krémy ne, ty by totiž z podstaty věci vůbec být znát neměly, aspoň myslím.
Leda bych se správným produktem měla žádoucí pocit. Jo, to bude ono. Jakože láska v kelímku. Aha, marketéři téhle značky asi neznají zmrzku. Každopádně by jim někdo měl říct, že pokud chtějí holkám něco prodat, mají to udělat s obličejem, příjemný na omak nebo prostě užitečný. Myslím, že krém ve tvaru pletení s claimem „popleťte ostatním hlavu“ by šel na dračku.
Tahat do toho lásku je krapet nevkusný.
Ono to teda takhle bylo vždycky, protože samičky jsou chtěné jenom s tou správnou tvářičkou, prdelkou, líbezností a úslužností, ale až doteď jsem si myslela, že jednou z toho budou moct legálně vyrůst. Nemám nic proti dámám, které vidí smysl života v zrcadle a hladině micelární vody, na hodně z nich opravdu můžu oči nechat. Ale nechci být za chybu v matrixu jenom proto, že si místo třetí vrstvy zkrášlujícího čehosi dám radši třetí kafe.
A aby toho nebylo málo, reklamy na obdobné produkty pro muže nesmějí nedostatek ani naznačovat. Chlap je skvělej tak, jak je, stačí, že se někam dostaví, a okolí hned ví, zač je toho loket. Čili koupí-li si krém muž, čouhá z toho frajeřina, prestiž, sebedůvěra. Chlap si nekupuje lásku, ale hračku a má dovoleno se vlastním vzhledem bavit a provokovat. Proto se ona stydí a udělátka schovává do skříní a on se chlubí a holení si klidně vyskládá na pracovní stůl. To se tam vyjímá, protože připomíná nářadí nebo stavebnici, je tmavý a má ostrý úhly, zatímco to její vypadá nějak jako vybavení pro poníka.
Chtěla bych zůstat vůči podobným principům imunní, jenže mi leze krkem, jak moc nám ženám svět kecá do toho, s čím vším jsme nebo nejsme dost. Chápu, že nedostatky a iluze firmy živí a je to pro ně kšeft. Ale laťka už je nastavená a nikdo ji snížit nehodlá, protože to by pak snížilo i hodnotu a úsilí těch, co už ji dosáhly. Tak moc na hlavu to je.
Jenže pak máte správnej krém, šampon, podprdu i zadek, možná jste i kvůli viditelnému handicapu pro sichr jeden velkej zářivej produkt, ale laťka nikde. Ještě aby, když jste došly nakoso a v pohorkách, na to fakt přípravky ani reklamu nemáme. A pro lásku si skočte do ordinace nebo kam se s tím chodí.
Foto: Pixabay